neděle 13. září 2020

Rozjezd je za námi

       Po dvou týdnech fungování dostává školní docházka opět svůj řád. Prokousali jsme se úvodními hodinami, seznamováním se školním řádem, zápisem rozvrhu hodin, zvolna jsme rozjeli tolik důležité opakování. Oceňuji, jak někteří žáci (potažmo jejich rodiče) vzali toto opakování zodpovědně a mohu vyjádřit u mnohých žáků spokojenost. Vzhledem k nedostatku času věnovat se již probranému učivu (ať už ve výuce normální či distanční), počínaje příštím týdnem navážeme na učivo 4. třídy učivem třídy 5.

        Počínaje dneškem také přestávám konkretizovat opakování. Pokud žák vědomosti má, má je i bez upozornění na konkrétní učivo. O tom, co budu následně prověřovat, napoví opakování v hodině, pracovní list či domácí úkol.

        Novinkou tohoto školního roku je podepisování vybraných pracovních listů. Toto "opatření" jsem zavedla proto, abyste - Vy rodičové - měli představu o probíraném učivu, způsobu kladení otázek, postupu řešení a já abych věděla, že víte...:-D

Chtěla bych eliminovat snahu dětí vyrobit z příslušného učebního lejstra vlaštovku (či cokoliv jiného) a poslat ji "k šípku". Děkuji za pochopení.

          Mám ještě připomínku k vhodnosti dětské obuvi. Někteří žáci si na přezutí nosí kroksy či nazouvací obuv s volnou patou. Vzhledem k jejich,řekněme velmi vysoké pohybové aktivitě, může dojít snadno k nebezpečným situacím končícími bolestivými úrazy. Mějte toto, prosím, na zřeteli a zvolte pro dítě co nebezpečnější přezutí (pevná pata). Seznámení s možností tohoto rizika mi, prosím, podepište ve slovníčku dítěte. Děkuji.

    Srdce mi zaplesalo v hodině výtvarné výchovy a pracovních činností. Posuďte sami.